Candidasa - 4 augustus 2016 - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu Candidasa - 4 augustus 2016 - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu

Candidasa - 4 augustus 2016

04 Augustus 2016 | Indonesië, Candidasa

Gisteravond was de WiFi heel slecht en gooide ik ook nog eens mijn tekst weg, lekker handig. Eerst dus even een terugblik op gisteren.

3 augustus 2016
Aldo en ik werden vroeg opgehaald voor onze trekking door de rijstvelden, Isa bleef lekker liggen. Na een ritje van een half uur de bergen in werden we met gids afgezet. We vielen weer van het ene in het andere prachtige vergezicht. Deze keer liepen we het eerste stuk langs de rand van tropisch woud met wijds uitzicht over de rijstvelden. We liepen ook door de rijstvelden zelf heen, over decorwanden van de irrigatiekanalen. We passeerden boeren die aan het werk waren en af en toe een hutje. Het laatste stuk ging door het tropisch woud heen. Het had die nacht geregend in de bergen dus het was glibberig glad, een uitdaging! De tocht eindigde in Tenganan. Een traditioneel balinees dorp dat ondanks het toerisme zijn eigen bijzondere sfeer heeft behouden. We pikten uiteindelijk Isa op en werden bij Pasir Putih (white sand beach) afgezet. Een wit zandstrand in een baai met een paar warungs met ligbedjes. Ondanks de ontwikkelingen een idyllisch strand. We installeerden ons op een ligbedje en werden binnen 5 minuten overspoeld door een enorme golf! Alles zeiknat, handdoeken, kleren, tassen, schoenen bijna weggespoeld, wat een toestand. De mannetjes van de warung waren zeer behulpzaam en ze trokken de bedjes hogerop.we kregen droge handdoeken en zo konden we toch verder genieten. We aten verse tonijn als lync en zwommen in de hoge golven. Genieten dus!