Ubud - 22 juli 2016 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu Ubud - 22 juli 2016 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu

Ubud - 22 juli 2016

22 Juli 2016 | Indonesië, Ubud

De eerste week zit er bijna op. Vandaag was onze laatste dag in Ubud. Na het ontbijt vertrokken we met zijn drieën naar Ubud. Isa wilde daar graag nog even op haar gemak langs de winkeltjes. We maakten een tussenstop bij de supermarkt waar ze op de bovenste verdieping sarongs verkochten. Isa wilde er graag wen kopen, maar werd op de markt gek van het opdringerige gedoe waardoor ze niet op haar gemak kon rondneuzen. Hier wel. Ze vond er 2 naar haar zin. In Ubud liepen we op ons gemak rond en aten we wat. Weer een droge dag met wolken en zon, dus dat was mooi. Laat in de middag een duik in het zwembad genomen. Om 17 uur kwam mijn collega Tamira met haar gezin borrelen. Gezellig! We hadden wat snackjes besteld zoals sate en loempiaatjes, viel in de smaak. Om half 7 werden we opgepikt voor de dansvoorstelling in het dorp van Made van de staf van Lily Lane Villa's. Leuk! Er werd gespeeld op instrumenten van bamboe en er werden verschillende dansen opgevoerd. Prachtig opgemaakte en geklede jongens en meisjes! Na afloop dronken we koffie in onze villa. Een geslaagde avond. Net met de bank aan de lijn gehangen omdat mijn bankpas het niet deed. Bleek geblokkeerd omdat Aldo de pincode verkeerd had verstaan en dus 3 keer de verkeerde had ingevoerd. Als het gied is, is hij nu weer gedeblokkeerd. Morgen vertrekken we om 12 uur naar Lovina. Het was heerlijk hier. Het verblijf in Lily Kane geweldig. Wat een vriendelijke mensen en wat een attente service. Zelden meegemaakt. De Australische eigenares is hier een aantal jaren begonnen met een balinees echtpaar en de hele familie wordt ingeschakeld. Je maakt hier eoo een leuke manier kennis met het Balinese leven. Kansarme jongeren die geen opleiding kunnen betalen krijgen hier training om meer kansen te krijgen. Aan alles wordt gedacht: kom je aan met de taxi en het regent dan word je opgewacht met een paraplu, is het donker met een zaklantaarn. Niets is te veel en er wordt meegedacht hoe je je verblijf zo aangenaam mogelijk kan maken. Super!