Ubud - 20 juli 2016 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu Ubud - 20 juli 2016 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu

Ubud - 20 juli 2016

20 Juli 2016 | Indonesië, Ubud

Vanmorgen werden we om half 9 opgehaald voor onze fietstocht van de voet van de vulkaan Kintamani terug richting Ubud. Eerst een behoorlijke rit naar het startpunt. Die duurde een uur met een onvermijdelijke stop bij een plantage. Helmen op, fiets uitgezocht en daar gingen we. Bergafwaarts, dus veel remmen en weinig trappen. We werden begeleid door een gids op de fiets en een busje met mariaal. Geen overbodige luxe, 2 keer een lekke band en slecht werkende remmen. De tocht voerde langs plantages (mandarijnen, bananen, kool, pepers), piepkleine dorpjes en rijstvelden en gaf een goede indruk van het Balinese plattelandsleven. We stopten bij een school en bekeken een Balinese kampong, interessant. Natuurlijk werden we toegeblaft door honden (maar een keer was het een echte griezel) en toegeroepen door talloze kinderen ('hello!'). Alhoewel de dag droog en zonnig begon (helaas was de zon al weg toen wij bij het startpunt aankwamen), hielden we het niet droog en moesten de regenponchos re voorschijn gehaald worden. We spoelden zowat de berg af! Bij het eindpunt kregen we een smakelijke lunch en vervolgens werden we weer bij onze villa's afgezet. Vanavond was er voor ons een tafel gereserveerd bij Lotuscafe, front row met uitzicht op de prachtige tuin en lotusvijver. Door de stortregen ging de geplande dansvoorstelling niet door. Jammer, maar we hadden toch een mooie avond. We aten een heerlijke rijsttafel. Morgenochtend maken Aldo en ik een wandeling door de rijstvelden onder begeleiding van een staflid van Lily Lane villa's. Isa slaapt dan lekker uit, welterusten voor nu.