Lovina - 29 juli 2016 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu Lovina - 29 juli 2016 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van monalisabali - WaarBenJij.nu

Lovina - 29 juli 2016

29 Juli 2016 | Indonesië, Lovina

De laatste dag in Lovina zit er alweer op. Vanmorgen werden Aldo, Gert en ik om half 9 opgehaald voor een trekking door de vallei van Mayong. De wandeling startte hoog in de heuvels met een steile afdaling het dal in. Het paadje was smal, de begroeiing groen en weelderig. We hadden prachtige uitzichten over de rijstvelden die tegen de heuvels oplagen. Onze gids vertelde over de cacao, ananas, palm en andere bomen die we onderweg tegenkwamen. Ook kregen we uitgebreide uitleg over het verbouwen van rijst. Tijdens een stop bij een huisje in de vallei dronken we kokosmelk en aten we een banaan. We wandelden verder door de rijstvelden en liepen door Mayong heen. Een echt dorp waar voor bijna alle huizen kruidnagels lagen te drogen. We vervolgden onze weg omhoog naar de overkant van het dal, stopten nog een keer bij een rijstboer en zagen hoe de kruidnagels stuk voor stuk met de hand uit hoge bomen geplukt werden. Wat een klus! Nog een keer staken we het dal over en ba een wandeling van 10 km kwamen we bij het huis van Putu onze gids aan, waar we een prima lunch kregen. Om een uur of 3 waren we weer thuis waar we in het zwembad konden uitrusten en afkoelen van onze tocht. Carianne kwam wat kater ook thuis, die was met de kinderen naar een waterpark geweest. Een groot succes. Omdat het onze laatste avond was kregen we een surprisediner geserveerd, heerlijk. Morgenochtend inpakken en dan vertrekken we met zijn drieën naar Candidasa. Een rit van een uur of 3.
Ik was nog vergeten te vertellen dat we gisteravond op spinnenjacht zijn geweest. Er liep een reuzenspin op het bed van Gert en Carianne waar Philine lag te slapen, hij was echt enorm. Maar ook heel snel. Uiteindelijk lukte het om hem om te leggen, maar daar kwam wel een insectenspray om hem te verdoven aan te pas. Een hele klucht!